CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 11, 2011

info berguna . ( TUMIT PECAH ? )

haaa , tengok tajuk dah tahu kan ? tapi mesti tertanya tanya kenapa ? mengapa kan ? :-)
ni nak bagi tahu ni , bak kata orang putih "SHARING IS CARING KAN?" hehe .
tumit pecah , cegah sebelum terlambat okay?

besar punya esya bagi . ^^ huhu okay okay . lets starh dear . terutamanya perempuan la kan ?



  1. kasut : beli kasut mesti kena dengan kaki ( maksudnya beli yang sesuai dengan saiz kaki kamu okay ? kasut terlebih kecik ke , terlebih besar ke akan membuatkan kulit kaki melecet serta mudah pecah 
  2. Gunakan kasut secara bertukar - ganti : pastikan setiap hari kamu pakai kasut berlainan ok ? kalau guna kasut yang sama , boleh menyebabkan lapisan kulit kaki kamu pecah pecah ( tak cantik lah kan ) si jaga kaki okay ^^, . okay contoh , bila hari ni korg pakai kasut tumit tinggi seharian . maka keesokan harinya adalah lebih baik korg pakai kasut dengan permukaan rata :) 
  3. Selamat tinggal daki ! : haaa . rajin rajinlah korang melakukan pengelupasan daki pada kaki korang :) . gunakan batu sungai untuk menggosok kaki. Gosok dengan gerakan memutar dan membentuk lingkaran kecil pada kulit kaki terutamanya pada tumit . kemudian jangan lupa untuk menyapukan losen bagi menghalus kan lagi kulit kaki , jika lakukan sebagai rutin , maka kulit kaki korang akan menjadi lebih lembut dan cantik :-) 


kaki adalah antara bahagian sering diabaikan penjagaanya ,jadi buat si gadis di luar sana segeralah mengambil langkah berikut sekiranya tidak ingin kaki korang menjadi tempat tinggal kulat dan sebagainya ! 

^^, 

No comments:

Post a Comment

wishlist :-)

Bahagia Dunia Dan Akhirat