CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 17, 2011

8 adat dalam bercinta

hai hai , hola hola ^^, salam jumaat >>>>>>> ASSALAMUALAIKUM .
hai semua , apa khabar ?
sebenarnya hari ni nak marah aje kerja saya , tapi hari ni ari baik , jadi simpan marah ni . esok esok pulak hehehe . kat sini esya nak kongsi sikit la tips "CINTA" ramai memang suka kalau TIPS cintan cintun ni kan? :P
bukan lah semua , segelintir kan? hehe . okay tengok tajuk kat atas tuh . "8 adat dalam bercinta "
 kan? ni semua esya tulis kat sini , esya dapat info semua dari pembacaan , saja nak kongsi2 :)

okay kita mula yea


  1. CEMBURU - cemburu itu tandanya sayang ,jadi bukan satu yang luar biasa kan ? biasalah dalam bercinta wujudnya perasaan CEMBURU . ( rilex ok , jangan sampai cemburu buta ) 
  2. BERSELIDIH FAHAM- sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula pasangan bercinta , adakalanya perselisihan lah cara kita untuk lebih mengenali pasangan kita . :)
  3. PERASAAN BOSAN - lama bercinta perasaan bosan itu pasti akan wujud dan kerana itulah perlunya ada variasi dalam perhubungan agar hubungan tidak cepat bosan .
  4. HALANGAN & DUGAAN -dalam bercinta kalau takde halangan dan dugaan bukanlah cinta namanya , jadi jangan takut pada cabaran kerana itu adalah adat dalam bercinta .
  5. MASALAH MENCARI KESERASIAN- di besarkan dalam dunia yang berbeza jadi sudah tentulah sukar untuk mencari keserasian, Jadi adatlah dalam bercinta apabila berhadapan dengan masalah apabila mencari keserasia .
  6. KEHADIRAN ORANG KETIGA - haaa ni paling esya tak suka ( aikk lelebih pulok) hehe . adatlah apabila orang bercinta , akan hadirnya orang ketiga , semua ini adalah dugaan dan kerana itulah perlunya kekuatan untuk melawan kehadiran orang ketiga ini.
  7. SETIAP SAAT PERLU DI LAPORKAN - apabila bercinta setiap saat di rasakan sangat penting dan kerana itulah jika berjauhan sekalipun kamu perlu melaporkan pada si dia apa yang kamu lakukan .
8.BERKONGSI- orang yang di lamun cinta akan berkongsi semuanya bukan sahaja waktu senang malah waktu susah juga. jadi jangan peliklah kalau perkongsian merupakan salah satu adat bercinta . :)

haaa tuhla serba sedikit yang esya nak kongsi kan , ada 8 tau , kena lah tahu , kadang kadang ada yang sama , kadang kadang tak :) . jadi apa apa pun , terpulang pada individu nak CORAK kan hubungan kamu okay ?

sekian terima kasih sudi membaca :)


No comments:

Post a Comment

wishlist :-)

Bahagia Dunia Dan Akhirat