CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 11, 2012

be careful ! Berat Badan Turun Secara Drastik

hey hey , assalamualaikum , sekian lama saya tak update ni , nak update sikit la pasal kesihatan :)
haa , nampak kan title tuhh^^, . pasal BERAT BADAN , ramai yang risau pasal berat badan kan ?
saya pun termasuk sekali , maklum la berat badan dah mula menaik , naik ke tahap NORMAL , alhamdulillah , tapi maybe saya nak kuruskan sikit ^^,
sebab sekarang berat saya
= 47kg :P . ( orang kata gemuk ! )
= so mahu 45kg ( ok kan ?)
=dulu 42kg tiba tiba naik mendadak :D

ni saya nak cerita pasal BERAT BADAN TURUN SECARA MENDADAK :-))
jangan pandang ringan tau okay , jom baca ------>

Jangan terlampau gembira jika berat badan korang turun terlalu drastik ok , nak tahu kenapa ?
berat badan yang turun terlalu cepat ini adalah "PETANDA BURUK" untuk kesihatan dalaman korang? , Gangguan ini memberi kesan kepada Komplikasi kesihatan lain spt HATI , dan GINJAL , yang di paksa untuk bekerja lebih keras untuk menggantikan GLUKOSA dalam darah . Petanda diet yang berkesan adalah ,dengan penurunan satu KG , hingga 2 KG dalam seminggu . Pilihlah penurunan secara terancang dan perlahan yang tidak akan memberi kesan kepada proses untuk korang mendapat berat idaman :)


ni la saya dapat dalam pembacaan , DARIPADA majalah KESAYANGAN saya iaitu REMAJA !
thanks :) bagi info info berguna , dan dapat saya kongsikan sedikit di sini , nak tahu lebih lanjut tentang KECANTIKAN leh dapat kan MAJALAH REMAJA !

wahh PROMOT aku ni hehehe :)


okay selamat membaca ^^,
babai , ~

No comments:

Post a Comment

wishlist :-)

Bahagia Dunia Dan Akhirat